joi, 10 iulie 2008

Gregor von Rezzori - Memoriile unui antisemit


Desi imi propusesem sa nu mai cumpar nici o carte aparuta la editura Humanitas nu am rezistat multa vreme (din pacate) si am cumparat aceasta carte. Raftul Denisei, colectia in care a aparut nu mi-a oferit de prea multe ori ocazia de a citi ceva cu adevarat bun si care sa nu faca abuz de sex, droguri si ciudati. Cartea aceasta nu mi-a confirmat asteptarile, dar nici nu mi-a displacut. Este interesant de citit pentru parfumul de epoca, pentru cei carora le place sa citeasca insemnari biografice, pentru a urmari parcursul unui tanar din perioada interbelica. In plus, mi s-a parut interesanta analiza personajului vis-a-vis de prejudecatile si stereotipurile antievreiesti ale epocii. De-a lungul intregii carti tanarul educat sa dispretuiasca evreii se lupta cu sentimentele (fie de prietenie sau iubire) pe care i le inspira reprezentanti ai acestei rase. Ironic, toate experientele importante din viata personajului se leaga de prezenta sau influenta unui evreu. Nu stiu daca o voi reciti vreodata, dar cert este ca nu imi pare rau ca am citit-o.

Niciun comentariu: