duminică, 28 septembrie 2008

Katie Hickman - Poarta coliviei


Vara aceasta doua dintre prietenele mele au fost in vacanta in Turcia, fiind impresionate atat de istoria locului cat si de ospitalitatea turceasca. Eu m-am consolat cu aceasta carte:) Glumesc. Am cumparat-o intamplator pentru ca voim sa citesc ceva usor si placut.

Nu m-a dezamagit, dar nici nu m-a impresionat in mod deosebit. Este scrisa dupa reteta deja clasica a imbinarii prezentului personajului principal, de regula cercetator intr-un domeniu sau altul cu viata obiectului de studiu al acestuia. In cazul nostru este vorba de povestea Celiei Lamprey, rapita de pirati si ajunsa in haremul sultanului si de a carei urma incearca sa dea Elizabeth Staveley cercetatoare la Oxford in zilele noastre. Cel mai interesant personaj din carte mi s-a parut Valide Sultan - denumire care o desemneaza pe mama sultanului, in cazul nostru Mehmed al III lea, Safiye Sultan (Cea Pura). Se pare ca a fost una dintre cele mai influente femei de la curtea sultanilor din toate timpurile, implicandu-se in politica, corespondand cu regina Elisabeta I a Marii Britanii si scandalizand orasul prin plimbarile cu trasura primita cadou de la regina.

O carte care merita citita in vacanta pentru incercarea de reconstructie a unei lumi despre care stim atat de putin.

Niciun comentariu: