marți, 20 septembrie 2011

Kate Morton - Casa de la Riverton si Gradina Uitata


Recunosc ca fiecare carte si-ar merita propriile impresii. Am preferat sa le asez impreuna pentru ca le-am citit una dupa alta ceea ce nu stiu daca a fost o idee asa de buna, dar cert este ca mi-au placut amandoua. Preferata mea ar fi totusi Casa de la Riverton desi cei mai multi au spus ca Gradina uitata ar fi mult mai reusita. Povestile s-au construit in ambele carti in mod asemanator si fac referire la aceeasi perioada de timp, respectiv sfarsitul secolului XIX cand lumea incepea sa se schimbe radical, cand regulile care separasera clasele sociale incepusera sa dispara, cand, daca vreti, erau ultimele clipe de inocenta ale unei lumi care nu cunoscuse inca Marele Razboi. Mi-a placut mai mult Casa de la Riverton pentru ca mi s-a parut ca autoarea a dat mai multa atentie atmosferei, ca personajele sunt mult mai palpabile si credibile decat cele din Gradina uitata, ca se apropie mai mult de traditia romanului englezesc clasic. As mai adauga ca datorita acestei carti am inceput sa ma uit la un serial englezesc din 1975, Upstairs Downstairs, in care se recreeaza atmosfera unei case britanice de la sfarsitul aceluiasi secol, cu toate regulile, traditiile si de ce nu, cu toate visele si sperantele celor care o populeaza.