joi, 7 octombrie 2010

Despre cum m-am dus eu la IIFF si am luat teapa

Daca va intrebati ce este IIFF, ei bine, este un festival de film care are loc la Iasi. Trecand peste faptul ca programul festivalului a fost o mare necunoscuta pana cu o zi inainte de a incepe si ca atunci cand m-am uitat pe site se prezenta una si pe pliant alta, acest festival m-ar fi atras macar pentru cele doua zile in care mai eram in oras. N-a fost sa fie. Pentru a intari proverbul ala care zice ca ceva care incepe prost continua si mai prost, aseara m-am dus sa vad Morgen. Era anuntat la ora 21. Pentru cineva care munceste toata ziua si a doua zi o ia de la capat e mare lucru sa-si gaseasca resursele necesare pentru a se mobiliza si a iesi din casa pe frig pentru a merge la film...Se pare ca m-am mobilizat degeaba pentru ca odata ajunsa la cinematograf tipul de la casa de bilete mi-a spus cu mare seninatate ca nu mai ruleaza nici un film la ora 21 (eventual pot sa-mi iau bilet pentru ora 23), ca deschiderea oficiala s-a terminat mai repede asa ca au decalat filmul si acesta este deja pe sfarsite. Asta fara nici o urma de parere de rau pentru mine si ceilalti fraieri care ne-am gandit sa mergem la film. Precizez ca festivalul are cont pe facebook si ar fi putut sa ne dea un mesaj cu aceasta schimbare de program...dar unde nu-i, nu-i...
Prietena cu care eram mi-a spus ca nu vrea sa mearga acasa daca tot am iesit, asa incat ne-am dus la alt cinematograf unde in cadrul aceluiasi festival am vazut Made in Romania. Adica un documentar de circa o ora despre Birlic, interesant de altfel si un singur scurt metraj - Timi. La finalul acetuia din urma s-au aprins luminile, dar toata lumea intepenise pe scaune dat fiind faptul ca nimanui nu-i venea sa creada ca s-a terminat asa de repede...Mai in gluma mai in serios am intrebat-o pe amica mea la ce se astepta pentru 5 lei cat costa biletul...
In concluzie, oricat mi-as dori sa merg la un festival de film, daca cei care il organizeaza nu au pic de respect pentru spectatori, pe mine una m-au pierdut de client.