miercuri, 18 iulie 2007

Vanatorii de zmeie - Khaled Hosseini


Am citit despre aceasta carte pe Amazon. Acolo parerile sunt impartite ceea ce te face de multe ori sa te gandesti de doua ori daca sa citesti o carte or ba. Vanatorii de zmeie este o carte extraordinara. Stiu ca suna ca o platitudine, dar asa este. Este o carte care iti aduce lacrimi in ochi, o carte despre un Afganistan pe care nu ni l-am imaginat niciodata. Povestea lui Amir si a lui Hassan se desfasoara in pararlel cu schimbarile crude si radicale care au loc in aceasta tara greu incercata. De la concursurile de zmeie la ocupatia ruseasca si instalarea la putere a talibanilor este o cale destul de lunga daca privim retrospectiv. O viata de om. Cea a lui Hassan. O carte despre datorie, onoare si prietenie. Despre puterea sangelui, despre ce ne putem face unul altuia sub justificarea religiei. O carte pe care nu o uiti usor si pe care ti-o doresti in biblioteca.

3 comentarii:

Anonim spunea...

eu am citit cu mare placere o a doua carte a lui hosseini, A THOUSAND SPLENDID SUNS.absolut cutremuratoare povestea a doua femei din afganistan.dureroase si miscatoare pana la lacrimi destinele lor.
si in final as recomanda si o alta scriitoare , SIBA SHAKIB, de origine iraniana...cu o carte la fel de superba despre acelasi zbuciumat afganistan, SAMIR SI SAMIRA.

Tomata cu scufita spunea...

Ca bine zici: "un Afganistan pe care nu ni l-am imaginat niciodata". Eu de-asta am si stat departe de ea mult timp, pentru ca nu ma prea interesa nimic despre Afganistan... credeam ca o sa citesc tot despre ce am vazut pe la tv... bine totusi ca am pus mana pe ea. e fenomenala.

Diana Cuzic spunea...

:)