marți, 22 iunie 2010

Versailles

Azi am fost la Versailles dupa cum spuneam ca voi face. M-am intors cu o durere de picioare ingrozitoare, colbuita, arsa de soare si incantata. Daca aveti drum prin Paris si o zi de pierdut merita sa vedeti Versailles-ul si gradinile sale. Am incercat sa vedem cam tot ce se putea vedea: galeriile deschise publicului, gradinile, Trianon, domeniul Mariei Antoaneta. Ne-am trezit la 8 ora Parisului (9 ora noastra - decent, nu?) si am luat RER-ul din statia Saint Michel Notre Dame. Este foarte usor de gasit si de orientat. Am facut cam 40 de minute pana la Versailles Rive Gauche.Ne-am luat din Paris niste sandwich-uri uriase si bestiale si 1 litru jumatate de apa (bine am facut!). Ne-au innebunit de cap in tren pustanii care mergeau cu scoala la Versailles pentru lectia de istorie. Pustii sunt la fel peste tot: galagiosi, veseli, vorbesc despre Lady Gaga si emisiunile de pe MTV. De cum am iesit din gara am fost intampinati de angajati ai Versailles-ului care te orienteaza spre palat si spre agentiile de bilete ceea ce mie mi se pare super ok. Am preferat sa ne luam bilet pentru o zi, bilet care sa ne permita accesul in orice spatiu de vizitare. Ne-a costat pentru doua persoane in jur de 50E. Poate parea mult, dar a meritat. Se formase deja o coada respectabila la intrare, dar a mers foarte repede. O sa incerc sa postez cateva poze, dar pentru asta trebuie sa ajung acasa:). Mi-au placut enorm gradinile unde la fiecare cotitura dai peste o alta fantana arteziana. Imi pare rau ca nu am putut sta peste noapte pentru a vedea spectacolul de muzica, lumini si apa care are loc in gradini seara. Aproape tot traseul este insotit de muzica clasica care se combina ideal cu atmosfera din jur.
Ne-am luat micul dejun pe iarba in apropiere de ceea ce se numeste "Mica Venetie".
Altceva ce sa va spun? Francezii stiu sa-si vanda marfa. Cam scump ce-i drept, dar stiu sa o faca. Gasesti o multime de magazine cu suveniruri (gasesti de la prosoape la fete de perna brodate, de la umbrele cu reproduceri de costume de epoca la bijuterii cu rubine, de la sapunuri si parfumuri la bomboanele preferate de curtea regala), carti despre istoria Palatului, albume de arta. Un album care sa merite cat de cat costa in jur de 15E si, cand spun sa merite ma refer la calitatea si dimensiunea reproducerilor. Un magnet de frigider costa 5E :). Un semn de carte 1E.
Mi-as dori sa stim si noi sa ne exploatam istoria asa cum o fac altii...numai ca noi darmam constructiile vechi pentru a ridica cladiri de birouri pe care nu stiu sa-si doreasca cineva sa le viziteze...
Maine, cu putin noroc Louvre-ul sau ce vom putea vedea din el.